onsdag 26 augusti 2009

Vad minns du av din första fröken?

Min fröken i ettan hette Mrs Baker (det var i Canada, därav Mrs och inte förnamn). Hon hade svart hår med lite gråa stänk. När man var klar i sin bok skulle man ställa sig i en kö vid hennes skrivbord för att hon skulle rätta. Man fick vara väldigt försiktig i den där kön så att man inte råkade få "kill-baciller". Det var en, snudd på dödlig, sjukdom som man kunde få just det året i Mrs Bakers etta.
Konstigt nog kan jag inte se något ansikte på Mrs Baker men jag vet att jag tyckte om henne. Jag tyckte att hon var snäll.
I tvåan hade jag Mrs Lecour. Hon var lite läskig för hon hade jättelockigt, ganska kort hår och långa röda naglar. För henne fick man inte fläta sina kompisars hår när man lyssnade på högläsning. Hon tyckte om matte.
Mr McDonald i trean och Mr Greason i fyran (han luktade gott, som kanel). Volleybollcoachen som jag just nu inte kommer ihåg namnet på, i femman och i sexan Mrs Joduin och rektorn Mr Bell. Hon var ung och vacker och trodde mycket på mig och han hade rött hår, mustache och humor.
Det är konstigt vad det är man minns. Men roligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar