söndag 2 augusti 2009

Små "gubbar" och stora...


Nu är det verkligen skördetid! Barnen har fullt upp med att plocka smultron rakt in i munnen. De sitter på stenen och plockar från smultronplantorna som är planterade runt om (ännu ett snilledrag från någon tidigare innevånare i huset på hörnet!). Vi har också plockat och ätit jordgubbar från mina snälla grannars jordgubbsland! Jag vattnar blommorna när de är i stugan och då får jag plocka in från deras trädgård.
För mig är det verkligen en njutning och livskvalitet att kunna plocka in och äta direkt eller göra saft och sylt och annat gott! Jag tror att det bor en liten "bondmora" i mig (eller kanske en snäll häxa!), jag önskar bara att jag var lite mer kunnig. Det kanske kommer? Jag får lära mig lite eftersom helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar