onsdag 19 augusti 2009

En bok om en bok!

Jag har just läst ut Carlos Ruiz Zafóns "Vindens Skugga" och det är en bok som kommer att få ligga kvar på mitt nattduksbord länge och väl bara för att jag tycker så mycket om den! Det här är en historia som "nystas upp" i allra högsta grad. Jag är väldigt förtjust i såna böcker. Huvudpersonen Daniel läser en bok som han blir helt uppslukad av och när han förstår att det är något mystiskt med både boken och dess författare så blir han besatt av att få veta mer. Han får hjälp i sitt sökande av vänner som han träffar under sökandets gång och tillsammans närmar de sig till slut gåtans lösning.
Den är mystisk, sorglig, romantisk, spännande och med antydan om övernaturlighet. När det är som eländigast i handlingen så känner man ändå hur hoppet växer sig allt starkare.Det är intressanta, orginella och trovärdiga karaktärer som är lätta att engagera sig i och som kommer att finnas kvar hos mig ett bra tag.

Läs den!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar