onsdag 5 augusti 2009

Boktips!



En av mina sommarböcker i år var Barack Obamas "Min far hade en dröm". Jag började läsa utan några speciella förväntningar. Jag mötte en man som har förmågan att vara personlig men utan att lämna ut sig helt och hållet, som skriver lättsamt och engagerat om sitt liv och sin verksamhet och jag blir imponerad över den förmåga han verkar ha att se saker och ting ur olika synvinklar och kunna foga samman dessa till en helhet. Det som lyser igenom i den "politiska delen" av boken är att han verkligen har en enorm vilja att "make a difference" och göra riktiga förändringar för riktiga människor. Det är någonting jag tror att eftervärlden kommer att respektera honom för oavsett hur han lyckas genomföra sina idéer nu som president.


Hur som helst - läs den - den är klart läsvärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar