måndag 31 augusti 2009

Ganska lyckat mislyckande

Jag skulle vara duktig i helgen och baka bullar. För ett tag sen hittade jag ett recept av Renée Voltaire i en trädgårdstidning (av alla ställen) som man kunde fylla med bär. Här i huset i hörnet finns det gott om röda vinbär som jag tänkte att jag skulle använda. Till min hjälp hade jag mina "småkockar" med förkläden, kockhattar och hela baletten.
Mislyckandet består i:
1. att jag glömde låta degen och bullarna jäsa
2. att jag hällde i för mycket mjöl eftersom jag tyckte att degen var så kladdig (undrar hur den hade sett ut om jag hade låtit den jäsa?)
3. kladd, kladd, kladd, kladd, kladd....
4. att jag fick ha bullarna i ugnen 35 minuter istället för 5 (!)

Det blev ändå ganska lyckat till slut eftersom:
1. både jag och barnen tyckte att det var roligt
2. resultatet dvs bullarna blev hyfsat goda trots allt.

Summa sumarum?
Rätt så nöjd "bullmamma" som inser att hon måste baka bullar oftare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar