söndag 23 augusti 2009

Ettagluttare och vinbär




Det har varit en händelserik vecka!
T har börjat ettan. Vi var där allihop på uppropet, hela lilla familjen. Jag har bara hört bra saker om T´s nya fröken och jag har också fått ett gott intryck av henne när vi har träffats. Bådar gott! Jag är så oerhört stolt över min dotter och jag är helt övertygad om att hon kommer att trivas som fisken i vattnet med den nya värld som skolan öppnar upp.
Lite tidigare samma dag hade jag tagit emot min egen nya "etta", den här gången som fröken. Hoppas att de föräldrar som var där då har fått ett lika gott intryck av mig som jag fick av T´s fröken. Det ska bli otroligt intressant och spännande att uppleva ettan från två olika håll samtidigt, både som lärare och som förälder. Det kommer också, förstås, att vara lika roligt som alltid att lära känna min nya klass, 26 (förhoppningsvis) förväntansfulla barn.
Helgen har gått lite grann i "vinbärens tecken". Vi har hjälps åt att plocka röda vinbär. Jag kommer länge att ha med mig känslan från när vi tre, jag, T och L, sitter ute på altangolvet, i den varma solen och rensar bären. Tillsammans i stilla lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar