tisdag 27 juli 2010

Stor tjej, stora känslor!

Förutom att fira dig idag min stora, fina, underbara flicka så vill jag också fira mig själv, världens lyckligaste mamma! Hurra och grattis till mig som har fått äran att vara din mamma! Hurra för att jag får känna dig! Hurra för allt du lär mig om mig själv och om livet! Jag ser på vilka sätt vi är lika varandra och förstår både dig och mig bättre. Jag ser på vilka sätt vi är olika varandra och jag förstår vad det är som jag ska lära mig av dig. Du gör mig till en bättre människa. Jag försöker verkligen lära mig det jag ska, både för din skull och för min egen. (Snälla, se att jag försöker och förlåt mig när jag inte lyckas fullt ut.)

Vi har stått varandra så nära sen den dagen då du föddes. Det känns som ett annat liv innan du fanns och jag var en annan också. Tack för den du hjälper mig att vara!

Jag beundrar din öppenhet för andra människor. Jag älskar att du hejar på folk vi cyklar förbi. Du är din egen person med stark vilja. Du är inte rädd att stå upp för det du tror på. Du är överhuvud taget inte en rädd person. Jag beundrar och älskar det hos dig. Jag älskar din passion och jag älskar det kärleksfulla, go'a hos dig. Jag älskar att vi kan prata böcker och kanske till och med ge varandra boktips.

Vi är båda känslomänniskor och vi låter oss ofta styras av våra känslor. Men du lever verkligen ut dina känslor på ett annat sätt än vad jag gör. Just nu säger mina känslor "Jag älskar dig till tidens slut och lite till!" och de känslorna har jag inga problem med att leva ut till fullo!

Grattis på 8-årsdagen min stora flicka!
Kram
Mamma

8 kommentarer:

  1. Underbart inlägg.!!
    Grattis till både dej och dottern för att ni har varandra.
    kram

    SvaraRadera
  2. Vad fantastiskt du skriver, blir riktigt rörd.

    Grattis till er!

    SvaraRadera
  3. Ler med hela mitt ansikte och hjärta! Visst är de underbara de finaste 02 tjejorna... :D Med sina egna viljor och styrkor. De vackraste leenden och fladdrande hår! Du är otroligt duktig på att använda dina kärleksord!
    Ta hand om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Tack Marie, Imse och Anna! Stora kramar till er! :-)

    Å

    SvaraRadera
  5. Visst hoppas jag att jag ska finna nån. Nån någongång någonstans... ;)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. underbart inlägg, så fint. barnen är en gåva, en underbar fin gåva.
    kram

    SvaraRadera
  7. Tack snälla Å! Kände att jag verkligen behövde skriva till henne... Det var så länge sen...
    Önskar dig allt gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera