söndag 1 augusti 2010

Nya hyresgäster!

Vi har idag fått nya, specialinbjudna (eller möjligen tvångsförflyttade), hyresgäster i vår paprikaplanta! Två nyckelpigor har fått ett nytt hem, jag hoppas att de trivs och stannar länge. Mat ingår i hyran. Det är "all-you-can-eat-lus-buffé" varje dag så länge det finns kvar en endaste en. Lössen var mindre förtjusta, välkomnade inte alls de nya, snarare flydde de så snart de fick syn på dom. Otrevliga typer dom där lössen, fast jag kan väl kanske förstå dom lite grann. Jag är i alla fall förtjust och hoppas på en lång vänskap med de kära nya nyckelpigorna! Varmt Välkomna!

Ser du dom förresten? Båda två syns på bilden!

3 kommentarer:

  1. Ja! Jag ser dem båda!!
    Visst är det så. Som mor så slår hjärtat extra hårt...
    Nu har jag dem en extra natt och har myst med dem extra i kväll. Singstar battle blev det... ;)
    Snart godnatt!
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  2. nyckelpigor är så fina!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt är bra Å! Verkligen! Här har det varit mer vilt än tamt! ;)
    Ta hand om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera