torsdag 22 juli 2010

En tanke.....

Man kan inte välja allt vad som händer i livet, man kan heller inte välja hur man känner, men man kan välja hur man tänker kring det som händer. Hur påverkas känslorna av tankarna? Kan man påverka känslorna genom hur och vad man tänker? Jag tycker inte man ska "göra våld" på känslor och tankar måste bara få komma men om man väljer ett utgångsläge eller hur vi färgar våra glasögon genom vilka vi ser världen så kanske vi ändå kan påverka livet ganska radikalt (om det behövs)? Behöver jag se positivt på livet? Behöver jag se möjligheterna? Behöver jag bli mer realistisk? Vad behöver du?

2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar på min blogg - och så hittade jag på köpet din otroligt vackra dito. Här kommer jag att hälsa på ofta.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Du är hjärtligt välkommen!

    Å

    SvaraRadera