torsdag 13 maj 2010

Gulsippor?




Det finns få saker som gör mig så glad på våren som när vitsippor och andra små, vackra vårblommor slår ut. Jag ser livskraft och längtan i dom. De är ett uppvaknande efter en lång sömnig vinter och ett löfte om sommaren som kommer.
Ifjol hade jag bestämt mig för att jag ville ha vitsippor på baksidan av huset också, inte bara vid bron på framsidan, så jag kunde sitta på vår altan och njuta av dem. Sagt och gjort, på trädgårdsmässan letade jag och hittade till slut en utställare som hade vitsippor ute i sin bil. Hon var snäll och gav mig tre plantor som jag planterade på två olika ställen vid altanen här hemma. På översta bilden ser du mina "vitsippor". Dom är gula?!! Är de nån som vet vad det är för blommor? Gulsippor? Små smörblommor? Eller vad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar