tisdag 29 september 2009

Talar till mitt hjärta...

Den här boken talade till mig - rakt in i hjärtat. Den sa:

Hur mycket du än älskar din familj och njuter av att vara tillsammans med dem så kan inte din identitet enbart vara "mamma". Du måste ta hand om dig själv och odla egna intressen också.

Du får inte glömma den du en gång var. När du blev mamma kom du närmare ditt sanna väsen på många sätt och vis men du glömde andra viktiga delar av dig. Ta med dig styrkan, lugnet och tryggheten som barnen har gett dig men glöm inte bort att ha helt "meningslöst" tokroligt ibland också. Släpp kraven på att vara en klok och mogen förebild i alla lägen.

Ta hand om ditt förhållande. Vakna inte upp en dag osäker på vem han har blivit under årens lopp, han som ligger där bredvid dig. Kärleken mellan er är viktig alldeles oavsett barnen.

Boken "The Mermaid Chair" av Sue Monk Kidd ligger på mitt nattduksbord sedan över ett år tillbaka för att påminna mig om dess budskap till mig.

3 kommentarer:

  1. Kul att min fina kusin också har en blogg! Ska sätta mig och läsa alla dina inlägg för det var ju ett tag sedan vi träffades!
    Borde absolut träffas snart någongång! Till jul kanske?
    hoppas allt är bra med dig och din familj!! många kramar!

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig blogg du har! =) Jag lägger till den i mina favoriter och kommer att återkomma!

    SvaraRadera
  3. Ni är så välkomna! Kul att se att någon hittar hit.

    Camilla: Tack detsamma! Jag har varit lite hemlig med min blogg men det börjar vara dags att jag avslöjar mig.
    Jag skäms lite över att jag inte ordnade någon kusinträff i sommar. Vi får väl se till att träffas snart ändå.

    SvaraRadera