fredag 11 september 2009

Vilken bok skulle du skriva?

Om du fick för dig att skriva en bok, vad skulle det vara för bok? Skönlitteratur eller fakta, för barn eller vuxna? Och framförallt, vad skulle den handla om?

Jag skulle skriva en barnbok. Kanske skulle det vara en lättläst och spännande berättelse om superhjältar för barn som precis håller på att lära sig läsa.

Kanske en bok för väldigt små barn, med fina målade bilder. Jag tänker mig att det skulle dyka upp olika sagoväsen hemma hos mig, i min trädgård.

Det jag allra helst skulle vilja skriva är en fantasifull och vacker historia om drakar. En riktig "Det var en gång....-saga". Jag är fascinerad av drakar! Jag har inte riktigt handlingen klar för mig men jag har en känsla i kroppen som kanske utvecklar sig till en liten berättelse som växer till en bok........ någon gång.
Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar