torsdag 1 oktober 2009

En djupare titt...


... eller ska jag säga en liten uppföljning av hur det går så här långt? När jag började om att jobba efter semestern hade jag bestämt mig för en massa saker. Så här går det:

Jag har bestämt mig för att ta åt mig av beröm och positiv respons!
Jag kan faktiskt t.o.m. själv känna att jag gör bra saker ibland. Jag fick beröm idag av en kollega för en idé jag hade och det kändes bra!

Jag har bestämt mig för att inte ta negativ kritik personligt!
Har nog inte fått negativ kritik i höst. Eller möjligen har jag kunnat se skillnad på kritik och en annan åsikt....

Jag har bestämt mig för att vara stark i mig själv och i min yrkesroll, samtidigt som jag är ödmjuk och öppen för nya idéer och infallsvinklar!
Är riktigt nöjd med den här punkten. Jag "tar min plats" och låter andra "ta" sina. Jag har med mig en massa nyttig erfarenhet och jag lär mig mycket av mina duktiga medarbetare!

Jag har bestämt mig för att jag är tillräckligt bra!
Ibland känner jag mig tillräckligt bra, vissa stunder känner jag det som att jag t.o.m. glänser till och vissa dagar känner jag mig dålig. Jag bestämmer här och nu att jag ska ta av mig mina "mentala solglasögon" och njuta av min egen glans lite oftare. ;)
Jag är Stark, Säker, Positiv och Öppen!
Styrkan varierar, säkerheten likaså. Positiv är jag oftast och öppen är jag när jag mår bra.
Jag lyssnar, känner och är tydlig!
Att lyssna kan handla om att orka ta in och ta emot- det gör jag nu. Jag känner och känner in. När jag är tydlig för mig själv med vem jag är, vad jag vill och det jag vill åstadkomma är jag tydlig för mina elever också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar