tisdag 28 juni 2011

Dagens Njutning!





  1. Att tassa ut till brevlådan i bara pyjamas och hämta tidningen. Värmen i luften.

  2. Tzatziki-macka med ägg och kaviar. Och kaffe. Till frukost.

  3. Hålla om frusen L i badrock efter simskolan. Pussa hans blöta kind medans han äter äpple.

  4. Cykla till Nisses konditori och köpa färskt bröd till lunch. Fartvinden när jag cyklar.

  5. L, när han tar cykelnyckeln och startar "moppen".

  6. Att det är så nära till stranden!

  7. T möter oss när vi är på väg hem. Hon har varit på läger hela dagen. Hon lyser av självständighet.

  8. Att, på eftermiddagen, ligga ovanpå svala lakan, med fönstret öppet. Gardinerna fladdrar. Och att läsa en riktigt bra bok.

Imorgon fyller jag 38 år. Jag tänker njuta då också.


1 kommentar:

  1. Mmmmm...härligt.. vad det smakar och doftar sommar om det du skriver ... tänk.. att bara ha cyklelavstånd till Nisses kondis... oj, vilka goa dofter som ska möta dig, där hos Nisse.(liiiite avis)
    Tatzikismörgås med ägg och kaviar.... den smaksensationen har jag aldrig tänkt på att smaka.
    "Hon lyser av sjävständighet" det var också OJ...så toppenhärligt för ett modershjärta att se.
    En frusen L i badrock att pussa medan han äter ett äpple.... nu blev jag då riktigt nostalgisk....mina de är vuxna nu.
    Så utropar jag ett Hurra! Hurra! På din alldeles egna dag. Tänk, du har snurrat 38 varv runt vårt jordklot... inte illa. Stora Varma Grattiskramar till dig du vackra dotter av livet

    SvaraRadera