tisdag 29 december 2009

Tack!

Jag fick en bok om mammor i julklapp. Jag har läst halva och haft tårar i ögonen en stor del av tiden. Det finns liksom alltid något att känna igen sig i eller åtminstone tjusas av/förfasas över. Det är kända kvinnor som skriver om sina egna mammor och att vara mamma själv.

Mest berörd och tårögd blev jag i alla fall av det du -kära U- hade skrivit i början. Jag ska göra mitt bästa för att leva upp till det förtroende du har gett mig. För det är så jag ser det.
För övrigt älskar jag bilden på framsidan som jag delar med mig av här! Visst är den underbar? Än så länge är det den i mitten som är jag ;) även om jag slutade amma för länge sedan (3,5 år) och mina kära, mormor och farmor inte längre finns på jorden.
Boken heter "Till alla mammor! 16 kända svenska kvinnor skriver om mammarollen". Läs den!

1 kommentar:

  1. Låter som en underbar bok!
    Önskar dig ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År!
    Kram Anna

    SvaraRadera