söndag 20 december 2009

Lyckliga Tankar!

Jag tror på tankens goda kraft! Jag tror att mina tankar påverkar mig, mina känslor, min självkänsla, mina prestationer, hur jag mår, hur jag uppfattas, osv. När jag idrottade försökte jag visualisera det jag ville åstadkomma. Inför exempelvis anställningsintervju eller andra viktiga samtal peppar jag upp mig själv med goda tankar. Jag tror att mitt sätt att tänka är en avgörande faktor i min livslycka. Jag tror t.o.m. att mina tankar skulle kunna åstadkomma mirakler under rätt omständigheter.

MEN.....

Jag har försökt sätta mig in lite i "The Secret" som -vad jag kan förstå- också förespråkar tankens kraft. Jag säger försöka eftersom jag somnade när jag skulle se filmen och orkar sällan se hela "peppningsfilmerna" som finns på internet. Jag tycker det verkar vara en otrolig fokusering på pengar och materiella ting. Jag har lite svårt för det. För mig är tankens kraft ett sätt att nå lycka och jag tror inte att pengar är rätt väg att gå. Pengar kan underlätta livet men skapar inte lycka. Jag tycker också att det verkar cyniskt att påstå att vi skulle dra på oss olyckor genom att tänka fel tankar. Snacka om att skuldbelägga! Vad är syftet med det?

Jag vill med detta inlägg bara slå ett slag för tankens Goda Kraft! Jag försöker tänka mina lyckliga tankar och jag skänker också dig en lycklig tanke.

Må Bra! Känn Frid och Kärlek! Le!

1 kommentar:

  1. Åh tack för dina fina kommentarer och ditt fina inlägg! Orden stärker...
    Sanningen är att det är de skrivna känslorna som är enkla... Det är mycket svårare att säga dem rakt ut... Önskar dig en god jul!
    Kram Anna

    SvaraRadera