lördag 26 juni 2010

Till L, min stora lilla prins.....


När jag var liten drömde jag om prinsen som skulle komma ridande på sin vita springare och vinna mitt hjärta. Då trodde jag att det var min blivande man jag väntade på men nu vet jag att det var du min älskade son. Du som plockar blommor åt mig, pärlar halsband på löpande band åt mig, försvarar mig i alla lägen och påminner mig varje stund hur otroligt lyckligt lottad jag är som har dig, din syster och din pappa!
Jag älskar ditt sätt att säga "varför" åt livets så kallade självklarheter. Jag älskar ditt sätt att kramas med hela kroppen, ingen kan kramas som du! Jag älskar att lyssna på dig berätta och förklara. Du är så klok och klurig! Jag älskar att du gärna vill krama dina kompisar när du ska säga "hej då". Jag älskar din humor och ditt smittande skratt.
Jag längtar efter att få följa dig i varje steg av din utveckling. Samtidigt vill jag ha dig kvar precis, exakt som du är nu. Kan vi inte kompromissa lite, och se till att det inte går allt för fort- så din mamma hinner med att njuta av varje steg på vägen?!
Idag fyller du fem år. Stora killen!
Jag älskar dig av hela mitt hjärta och lite till, du min stora lilla prins!
Grattis på födelsedagen,
Mamma

1 kommentar:

  1. En underbar kärleksförklaring jag blir otroligt glad över...
    Hoppas du får en toppen vecka nu...
    Kram Anna

    SvaraRadera