tisdag 7 september 2010

Ibland får jag sån lust att....

....visa hela världen det finaste jag har!!! Och sen nöjer jag mig med att visa blommor och annat vackert men världsligt. Jag bestämde mig ganska direkt jag började blogga att jag skulle vara lite lagom anonym och framförallt att jag inte skulle visa bilder på mina barn. Jag har resonerat som så att bilderna inte längre tillhör mig när de läggs ut på nätet och jag vill "rå om" mina barn själv. Jag tänker också att jag vill att de ska få bestämma själva när de blir större om de vill synas på nätet.

En nyfiken fråga: Hur resonerar du? Har det varit självklart att göra på det ena eller andra sättet? Det finns inget rätt eller fel, jag är som sagt bara nyfiken och intresserad.....

8 kommentarer:

  1. Jag tycker du resonerar klokt. Jag tycker inte heller det är rätt att lämna ut sina barn på nätet. Har du väl lagt ut en bild där så går det inte att ångra, då finns risken att den redan börjat spridas utom kontroll. Jag jobbar nämligen själv med sådana här saker och vet hur saker kan missbrukas på nätet. Därför är jag också själv anonym på bloggen :-) Det är liksom en förutsättning. Skulle aldrig våga publicera ansiktsbilder på mig eller mitt barn i samband med det jag skriver om, det är känsliga saker. Och som sagt; det som en gång kommit ut det kan man aldrig ta tillbaka.
    kram,
    Eva

    SvaraRadera
  2. Har resonerat både fram och tillbaka fram till att jag började blogga på allvar. Nu är jag varken anonym eller undviker att publicera mina barn. Däremot väljer jag bilderna noga...
    Finner dock inget konstigt i de personer som gjort samma val som du! :)
    Kram Anna
    Sv: Tack snälla!

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer! Jag tycker det är roligt att höra hur andra tänker och resonerar....

    Kram,
    Å

    SvaraRadera
  4. :) Ibland behöver man fler tankar för att antingen befästa eller ändra sin uppfattning.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Jag läggerinte ut någon bild på den som inte vill.
    Min maja vill gärna vara med och hon fastnar på många kort....
    Ha en bra måndag.kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas du har det bra nu när vardagen verkligen har tagit oss alla i sitt grepp!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Jag förstår ditt resonemang. Jag tycker att det är en mycket individuell fråga. Man måste göra det som känns rätt helt enkelt.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Undrar bara hur du har det...
    Kram Anna

    SvaraRadera