lördag 13 mars 2010

"Alla kungens hästar"

Det här är en bok för alla människor som tror på möjligheten att livet är större än vad vi allmänt accepterar som "sanning". Om vi för ett ögonblick vågar släppa tanken fri.....

Det är en vacker bok med mycket klokskap. Jag skulle tro att det också är en bok i vilken var och en hittar och förstår det man behöver hitta och förstå. Det som är svårt att greppa är att klokskaperna kommer från författarens samtal med framförallt hästar. Jag tror på att man kan kommunicera med djur men det här är på en sån nivå att jag, i efterhand, har svårt att släppa "sanningen" att djur inte pratar. Under tiden jag läste var det inget problem. Jag inser också att det är min begränsning som skapar svårigheten. Egentligen är det inte så viktigt varifrån klokskaperna kommer, det viktiga är att ta till sig budskapen.

Det är inte bara orden och språket som är vackert, den är alldeles full med underbart vackra och levande foton. Hela boken är en njutning!

Släpp tanken fri, läs den, njut!

(Tack snälla mamma för en underbar julklapp! Jag tar med mig den hem nästa gång vi kommer och hälsar på så att du också kan läsa den.)

3 kommentarer:

  1. Oj det låter som en spännande bok... Nåt att bita i till sommaren kanske!
    Tack snälla för din fina kommentar! Det värmer i hjärteroten ska du veta...
    Ta hand om dig!
    kram Anna

    SvaraRadera
  2. den boken låter super intressant. ska nog köpa den sen när jag läst klart min nuvarande bok. kram

    SvaraRadera
  3. Släpp tanken friiii....så enkelt egentligen...men..det är ju vi själva som bygger upp hinder och ställer massiva tankemurar i vägen som hindrar oss från att släppa tanken fri och därmed att njuta till fullo av livet...av att leva.
    Tack för boktipset, låter som det är en bok precis i min smak. Kramisar

    SvaraRadera