söndag 22 november 2009

Att leva sitt liv i tacksamhet

Jag är tacksam för:
  • Min familj/släkt/vänner. Det människor som står mig närmast helt enkelt. Jag skulle kunna skriva romaner om var och en av dem och hur mycket de betyder för mig.
  • Mitt hem/min oas. Här är det lätt att andas. Här är livet lätt att leva. Här finns harmoni.
  • Mitt arbete. Det är allt annat än lätt men det är meningsfullt.
  • Att jag i mitt liv har fått uppleva känslan av att lyckas, att vara riktigt bra på något, även om jag långt ifrån alltid känner så.
  • Min blogg. Jag är glad för att jag tog steget och började blogga. Även om det inte alls blir så ofta som jag skulle vilja så är det skönt att få uttrycka sig och vara lite kreativ. Det är också härligt att komma i kontakt med människor jag annars aldrig skulle ha mött. Stort tack till er!

3 kommentarer:

  1. Ja det är viktigt att uppskatta det man har.
    Fin bild förresten!

    Sv: Ja jag har också lite "telepatisk" kontakt med mina närmaste vänner. De vet när jag ska ringa och så :-) Det är lite kul, vi brukar skratta åt det.

    SvaraRadera
  2. Fin bild!! Såna där tacksamhets reflektioner är bra att göra då och då,,,

    Vad fint du skrivit om din farmor. !!
    Självklart finns hon kvar hos dej på nåt sätt.

    kram o godnatt

    SvaraRadera
  3. Bilden är tagen bara ett stenkast från "huset i hörnet" där det finns en strand och lekpark. Det är ett väldigt bra ställe att ladda batterierna tillsammans med barnen!

    SvaraRadera